اميدواري براي درمان اعتياد به شيشه
موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 215
بازدید کل : 80506
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
شنبه 12 آذر 1390برچسب:, :: 14:38 :: نويسنده : مرتضی عربي

به گفته مدير جمعيت تولد دوباره، در حالي تنها دو مركز اقامتي ترك اعتياد به شيشه در تهران فعاليت مي‌كنند كه براي زنان و همچنين در شهرستان‌ها چنين مراكزي وجود ندارد.

عباس ديلمي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار«آسيب‌هاي اجتماعي»خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر كمبود مراكز درمان اقامتي شيشه اظهاركرد: در كشور تنها دو مركز ترك اعتياد به شيشه توسط جمعيت تولد دوباره فعاليت مي‌كنند و اين موسسات داراي كادر تخصصي پزشكي و مددكاران اعتياد نيز هستند لذا جمعيت تولد دوباره آمادگي لازم را براي آموزش‌دهي به مراكز اقامتي مايل به فعاليت در اين حوزه نيز دارد.

وي با اشاره به اينكه برنامه‌هاي كنوني درمان اعتياد به شيشه شامل درمان سرپايي با الگوي گروه‌درماني و الگوي درمان اقامتي مي‌شود، اظهاركرد: كمپ‌هاي جمعيت تولد دوباره ارتقا يافته مدلهاي قديمي درمان هستند به گونه‌اي كه با تركيبي از معتادان گروه همتا و متخصص‌ها به فعاليت مي‌پردازند، اين در حالي است كه مراكز اقامتي شيشه تنها همين دو مركز هستند و كمپهاي سنتي با وجود بستري كردن معتادان شيشه برنامه‌ي خاصي را براي آنها ندارند.

دستگاه‌هاي مرتبط بهداشتي از سه سال پيش خود را در مقابل مخدرهاي صنعتي به روز نكردند

ديلمي‌زاده با تاكيد بر اينكه سيستم بهداشتي در مقابل جريان مخدرهاي صنعتي نتوانست خود را به روز كند، افزود: اگرچه در سال 1386 كمتر از يك درصد مصرف‌كنندگان مواد مخدر به مواد مخدر صنعتي اعتياد داشتند اما از سال 1387 روند رو به رشد مصرف آن شروع و در سالهاي 1387 و 1388 با روند روبه رشدي روبه‌رو شد و به همين دليل تجهيز شدن در برابر مخدرهاي صنعتي بايد از سه سال گذشته اتفاق مي‌افتاد.

به گفته عباس ديلمي‌زاده اكنون به علت بي‌پاسخ ماندن بسياري از نيازهاي درماني معتادان به شيشه شاهد گسترش درمانهاي غير مجاز شده‌ايم كه مي‌توان با ايجاد تنوع در مدلهاي درماني و بالا بردن دسترسي به خدمات درماني شاهد تعطيلي برنامه‌هاي غير مجاز در اين زمينه بود.

وي بابيان اينكه مافياي مواد مخدر با نام‌هاي وسوسه‌ كننده مثل ice، speed و ... جوانها را به مواد مخدر صنعتي جذب مي‌كند، افزود: مواد مخدر صنعتي نام‌هاي تجاري را با خود يدك مي‌كشاند كه قبح ترياك يا حشيش را ندارد و از طريق اين نام‌هاي وسوسه كننده براي جوانها بازار جديدي ايجاد مي‌كند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: